Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy
Kopecký, Vojtěch ; Všetečka, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy se zabývá otázkou tramvajové dopravy jako hlavního dopravního módu ve městě Brně. Důraz je kladen na historii brněnského systému, včetně jeho spojení s dopravou trolejbusovou. Dále je detailně popsán současný stav brněnské pouliční dráhy a rychlé tramvaje a jejich doplnění trolejbusovou dopravou, včetně zpracování socioekonomických dat, která systém determinují. V porovnání s jinými městy v České republice, ale i v zahraničí, jsou pak identifikovány jeho pozitivní a negativní aspekty. Za základě těchto informací je pak zpracován potenciální budoucí rozvoj systému, zejména budování nových tratí a zkvalitnění stávajících drah.
Tramvajová síť nového územního plánu města Brna
Grishchuk, Dmitrii ; Seitl, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navrhováním linek a jejich provozních parametrů pro tramvajovou síť Brna v souladu s vedením tratí, se kterým počítá připravovaný územní plán města. V práci se hodnotí provozní i investiční náklady spojené s fungováním a rozšířením tramvajového systému. Zjišťují se počty obyvatel a pracovních míst spadajících do 300metrových zón kolem zastávek tramvají. Vypočtené hodnoty se porovnávají se stávajícím stavem. Na základě výsledků se doporučuje vhodná skladba vozového parku a pořadí výstavby nových úseků. Jsou navržena další opatření pro zlepšení pokrytí území Brna tramvajovým systémem, zejména budování tratí do jiných hustě osídlených oblastí a organizace vybraných přestupních bodů.
Vyhodnocení příčin dopravních nehod vozidel městské hromadné dopravy v Brně
Ševčíková, Lucie ; Finstrle, Jiří (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravních nehod prostředků městské hromadné dopravy v Brně. První část práce je zaměřena na rozbor struktury vozového parku Dopravního podniku města Brna, a.s. (dále jen DPMB). Ve druhé části jsou vyhodnoceny dopravní nehody vozidel městské hromadné dopravy dle druhu trakcí a na základě zjištěných výsledků je následně provedena analýza příčin nejčastějších dopravních nehod za účasti vozidel DPMB. V poslední části se diplomová práce zabývá návrhem opatření ke snížení nehodovosti dopravních prostředků DPMB.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.4 v areálu Zbrojovky v Brně
Kvaček, Ondřej ; Ing. Ladislav Minář CS.c (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh páteřní místní sběrné komunikace s tramvajovou tratí linky č.4, která bude mít za cíl obsloužit přestavbové území průmyslového areálu Zbrojovky a vzájemně propojit Dukelskou třídu a ulici Zábrdovickou. Tato práce je řešena v rozsahu studie. Řešení obslužnosti tohoto území se zakládá na znalosti Územního plánu města Brna, návrzích vedení tramvajových tras získaných od Dopravního podniku města Brna a konzultaci na Odboru dopravy města Brna. Normy a směrnice použité při tvorbě návrhu křižovatky jsou obsaženy v seznamu použitých zdrojů. Práce je vytvořena za pomoci použití programů Autocad Civil 2012, Microsoft Office 2010, AutoTURN 8.1. V této práci bylo pomocí řešení trasy ve variantách dosaženo závěru, že výhodnější je oddělení místní sběrné komunikace od tramvajové trasy, díky čemuž dojde ke kvalitnější obsluze celé oblasti.
Řešení přestupního uzlu na Konečného nám. v Brně po zprovoznění trasy SJKD
Rosík, Jan ; Veselý, Josef (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Moje diplomová práce se zabývá studií umístění zastávky Severo – Jižního kolejového diametru, která by měla být pod úrovní terénu Konečného náměstí, významného přestupního uzlu. Vzhledem k pozici zastávky navrhnout nejvhodnější umístění výstupů a výtahů z podzemí do ulic Nerudova, Kotlářská a Veveří. Po vybudování podzemní stanice bude přestup chodců mezi linkami bezpečnější a pro lidi dojíždějící do centra Brna nebo za prací se významně zkrátí dojížděcí čas. Tato diplomová práce také řeší rozšíření tramvajových ostrůvků, přemístění trolejbusové zastávky z Kotlářské ulice, pohyb chodců v oblasti a optimalizaci dopravních jízdních pruhů.
Návrh inovační strategie tramvajových vozidel DPMB
Šiler, Martin ; Chaloupecký, Tomáš (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem inovační strategie tramvajových vozidel Dopravního podniku města Brna. V první části práce jsou ukázány vybrané přístupy k tvorbě inovační strategie. V druhé části je provedena analýza současného stavu u DPMB a ve třetí části je vypracován vlastní návrh řešení inovační strategie tramvajových vozidel DPMB. Návrh inovační strategie má za cíl sloužit jako strategický podklad pro rozhodování managementu společnosti a zřizovatele v problematice obnovy vozového parku tramvají.
Design tramvaje
Řihánek, Šimon ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je návrh designu nízkopodlažní tramvaje, určené převážně pro vnitroměstské použití. Součástí práce je stručné shrnutí historického vývoje, zanalyzování současných trendů na poli designu tramvají a analýza používaných technických řešení. Hlavní část je věnována samotnému procesu návrhu, jehož výsledkem je tvarové a grafické řešení exteriéru a uspořádání interiéru při současném respektování konstrukčních a ergonomických požadavků ve vztahu k cestujícím i řidiči vozidla.
Analýza zpomalování tramvají a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Skupová, Dagmar ; Fleissig,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na měření brzdného zpomalení tramvaje a zjištění jeho vlivu na stojící cestující. Práce sestává ze tří částí. První část je teoretická a zabývá se brzdovým systémem tramvaje. Druhá, experimentální část, popisuje způsob praktického měření brzdného zpomalení a třetí část práce je venována diskuzi nad naměřenými hodnotami brzdných zpomalení. Cílem diplomové práce je určit mezní hodnotu zpomalení, kdy stojící cestující udrží stabilitu.
Přestavba křižovatky Merhautova – Okružní – Seifertova v Brně
Palán, Libor ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Tématem této práce je způsob řešení prodloužení tramvajové trati v Brně Lesná. Úkolem bylo provést tramvajovou trať skrz křižovatku ulic Merhautova, Seifertova a Okružní včetně samotné rekonstrukce křižovatky. Práce se zabývá různými variantami řešení křižovatky. Dále je rozpracována nejvhodnější varianta. Součástí práce je i nastínění dalšího průběhu tramvajové trati i za křižovatkou a umístění tramvajových zastávek. Výsledkem této práce je vypracování situace včetně vzorových řezů, podélných profilů tramvajové trati. Součástí práce je odhad finančních nákladů pro vybudování této stavby.
Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska
Kopecký, Vojtěch ; Svoboda, Richard (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich vzniku a způsobům jejich eliminace. Práce zkoumá aktuální stav brněnského tramvajového systému, a to se zaměřením na zpomalujicí prvky v systému a místa s častým vznikem zpoždění včetně toho, čím jsou tato zpoždění způsobena. Práce se dále věnuje možnostem zrychlení tramvajové dopravy jak z pohledu dopravního, tak i z pohledu kolejového uspořádání. V závěrečné části práce jsou detailněji zanalyzovány vybrané úseky brněnského tramvajového systému a na podkladu těchto analýz jsou navržena opatření, která vedou ke zrychlení tramvajové dopravy a eliminaci zpoždění, která se v ní vyskytují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.